Els dies 5, 6 i 7 d’agost de 1977,
el Calella Càmping Rock va fer història com el primer festival estatal de tres dies, amb més de vint bandes de rock progressiu i psicodèlic de Catalunya, Madrid i Andalusia. Organitzat per la sala barcelonina Magic i la promotora madrilenya Franz Ltd, l’esdeveniment va anar molt més enllà de la música: cinema, una zona d’acampada i un ambient carregat d’experimentació i llibertat. Alguns músics, com Max Sunyer, van decidir plantar la tenda entre el públic per viure-ho des de dins.
El festival va arrencar amb Pharmacus, grup liderat pel guitarrista Pere Soto i l’Enric Lindo, avui tècnic de so de prestigi. La seva actuació va ser un cop d’efecte perquè ni tan sols estaven al cartell. “La setmana abans vaig insistir als de Magic que ens deixessin tocar. Ningú en sabia res, però els altres grups es van solidaritzar i al final vam obrir la festa”, recorda Lindo.
Entre les bandes que van passar per l’escenari hi havia pesos pesants com Iceberg, Tribu amb Santi Arisa, Ñu (amb Rosendo), Suck Electrònic Enciclopèdic o Triana. Jordi García, de Suck Electrònic, explica que gràcies al festival va conèixer Chris Cutler, de Henry Cow, un contacte que li va obrir portes: “Vam acabar fent un parell de gires plegats!”.
Santi Arisa comparava l’ambient amb el Canet Rock: “Canet era en blanc i negre, Calella en colors. L’ambient, les músiques i el material que circulava ho feien molt diferent”. Per la seva banda, José Miguel Oca, de Borne, destacava que els locals no estaven preparats: “Els va xocar l’arribada d’aquella marabunta de peluts, però no hi va haver problemes”. Antonio Gómez ‘El Ruso’, de Vade Retro, resumeix l’experiència: “El muntatge era espectacular, però allò era un caos: fumaven maria com si no hi hagués demà”.
Calella va ser una autèntica explosió de rock, creativitat i psicodèlia. Un festival que, tot i el desgavell, va marcar una fita inoblidable a l’escena musical del pais.
Canti Casanovas

«Cuenta Juanjo Sanchez»
«Hacia 1977, Francisco Díaz un productor enrollado y avispado de Madrid que tenía una oficina con el llamativo nombre de Fran & Co, se puso en contacto con la sala MÀGIC para proponerles hacer un festival tipo Canet, pero con grupos que estuvieran fuera de la onda layetana, es decir con los propios grupos afines a ellos, a Màgic. El dueño de Màgic se lo comentó a los músicos de Suck E.E. y entonces Ángel se acordó de sus amigos del camping y del campo de fútbol que había justo al lado.
Los amigos de Pito y Ángel hablaron con el alcalde, proponiéndoles que esto les daría gran promoción al pueblo (aunque realmente no le hacía mucha falta, ya que Calella siempre ha estado lleno de alemanes hasta la bandera). El cartel se organizó con grupos tanto catalanes como del resto del estado, grupos como Borne, Iceberg, Atila, Triana, Tribu, Bhakta, Croma, Paracelso, Pedro Ruy Blas, Coz y Asfalto tocando durante tres días en tandas de seis grupos por día. Los conciertos tuvieron lugar los días 5, 6 y 7 de agosto, en el Campo Municipal de Deportes, cercano al camping, el cual era a su vez un mercadillo de todo tipo de artículos alternativos, muchos de ellos de dudosa utilidad, más variados puestos de bebidas. Este era el primer festival que se celebraba en España de tres dias (Canet Rock tuvo una duración de dos días) con un promedio de doce horas diarias. En el escenario se instalaron focos y luces especiales con una potencia total de 50.000 vatios y con un equipo de sonido de 7.000 vatios con 30 bafles.
Suck E.E. se presentó en esta ocasión con su acostumbrado show de luces y sonido pero añadieron también un espectáculo pirotécnico, a su vez algunos de sus miembros aparecieron disfrazados, JORDI GARCÍA con su careta, y MANOLO TORRES a la batería, de “hombre aluminio”, completamente envuelto en aluminio y con un largo cucurucho de aluminio en la cabeza. Durante el transcurso del festival, hubieron algunos incidentes colándose gente sin pagar, además al día siguiente las calles de Calella y alrededores aparecieron llenas de porquería, con todo el pueblo más el alcalde mosqueados, por lo que, no pasó de la 1ª edición. No se organizó más.»
de croma publique en o zurret d´artarl un blog anterior al que mantengo ahora (desde mi cadiera) una entrada con un cartel promocional y fotos de una actuacion de croma en huesca (mayo de 1976).
http://o-zurret.blogspot.com/2007/11/croma.html
Ñu al Calella Rock, escolteu lo que diuen després del primer tema.
https://www.youtube.com/watch?v=92lc5T0CaGc