
Bicicleta va ser una revista de comunicació llibertària nascuda a Madrid l’1 de novembre de 1977, impulsada per Chema Elizalde i l’editorial Camp Obert. Es presentava com a portaveu d’idees anarquistes, ecologistes i anarcosindicalistes, avançades prèviament en un butlletí de difusió. El nom, que semblava senzill, amagava un acrònim ambiciós: Butlletí Informatiu del Col·lectiu Internacionalista de Comunicacions Llibertàries i Ecològiques de Treballadors Anarcosindicalistes —encara que sovint es definia simplement com a “revista de comunicacions llibertàries”.
El projecte va tenir tres etapes: a Madrid (1977-1978), a València (fins al 1982, amb periodicitat mensual i continuïtat), i finalment a Barcelona, on es va publicar fins a mitjans dels anys vuitanta. Malgrat les tensions internes del moviment llibertari, Bicicleta es va convertir en una referència compartida per diferents sensibilitats.
Bicicleta (Butlletí Informatiu del Col·lectiu Internacionalista de Comunicacions Llibertàries i Ecològiques de Treballadors Anarcosindicalistes)
Aquí teniu el sumari de tots els exemplars amb les dates de publicació.
Feu clic sobre cada portada per veure el pdf de cada exemplar










































.






Després d’una temporada en què internet ens va jugar alguna mala passada, tornem a recuperar la revista Bicicleta publicada a la vella versió de La Web Sense Nom (2016). Alguns comentaris es queixaven de links trencats o buscaven documents molt concrets. No els copiem aquí un per un, que tampoc volem saturar-nos ni saturar-vos, però us podem dir que hi hem posat moltes ganes per arreglar-ho. Apa! Ara… A gaudir de la Bicicleta.