El doctor Thomas Stephen Szasz, 15 d’abril de 1920 – 8 de setembre del 2012, fotografiat per jennyphotos.com durant el seu 90è aniversari a Londres.
En aquest fil recollim alguns llibres de Thomas S.Szasz en format pdf que hem trobat dispersos a internet.
Cada portada és un enllaç de descàrrega.
La plaga de la humanitat és la por i el rebuig a la diversitat: el monoteisme, la monarquia, la monogàmia. Creure que només hi ha una manera correcta de viure, només una forma de regular el dret religiós, polític, sexual, és la causa fonamental de la major amenaça per a l’ésser humà: els membres de la seva pròpia espècie, entestats en assegurar la seva salvació, seguretat i seny.
Thomas S. Szasz
Gràcies, Canti! Tots descarregats!
Gràcies a tu per tantes col·laboracions.
I segueix nevant; un bon moment per llegir Szasz.
Vaig tenir l’oportunitat de conéixer-lo personalment a l’agost de 1993 durant un Curs d’Estiu de la Universitat Complutense co-dirigit per Antonio Escohotado i Fernando Sánchez Dragó a El Escorial…
Col·laborar en lwsn és un plaer… I un honor!
En la Arsec tuvimos correspondencia con Szazs desde que nos conocimos en el Congreso organizado por Fericglà en Lleida en 1993. La primera de sus cartas, desde la Universidad de Columbia, estaba dirigida así: Asociación Ramón Santos de Estu Dios del Cannabis. Barcelona.
Un gran hombre y bellísima persona.
Muchas veces recordamos a las personalidades desaparecidas centrándonos en las buenas cualidades del difunto y olvidando, por ejemplo, que T. Szasz fue un firme defensor del libre mercado, desregulado, libre de trabas. “Que decida el Mercado”, afirmaba junto a Milton Friedman. Las personas deben tener derecho a comprar lo que cualquier comerciante desee venderle, y cualquier daño que sufra como consecuencia de ese bien adquirido es responsabilidad exclusivamente suya. No tiene en cuenta que desde que comenzó la guerra contra las drogas, el mercado de las drogas ha sido completamente libre: Ese mercado, por muy ilegal que sea, siegue siendo completamente libre de regulaciones. “El chaval que aspira por la nariz laxante para bebés, creyendo que ha comprado speed es un ejemplo perfecto de una economía de libre mercado carente de regulación”. Su admirador y traductor A. Escohotado pensaba exactamente igual .Sus hagiógrafos no habían leído sus tres mil páginas de “Enemigos del comercio”. (Socialistas, comunistas y anarquistas). Pero, ¿Existe alguien en contra del Comercio? El título debió ser “Enemigos del (libre) Mercado”. Chungo, blanquear sepulcros.