Frankestein 3D

“Els cines Alexis, Arcadia i Publi, entre d’altres, feien programes de mà d’un estil força particular i les pelis són èxits “d’art i assaig” del moment…ja siguin estrenes o reposicions de pelis prohibides fins aleshores com To be or not to be o la saga d’Ivan el Terrible (encara que ara facin riure aquestes prohibicions). També t’envio les ulleres 3D per veure Carne para Frankestein en 3D. Segurament la gent recordarà aquestes coses.”
Josep Bergadà

Tots els programes són cortesia de Josep Bergadà

Fragment de l’article “L’exhibició d’autor. Del Círculo A als Verdi
“Al març de 1967, s’estrena al cine Publi de Barcelona ‘Sueños’, d’Ingmar Bergman, esdeveniment que es pot considerar l’origen dels cines d’art i assaig a Catalunya, aprofitant alguns forats de la Llei de cinema de l’època. Darrere l’operació s’amagava el Círculo A, una empresa fundada per Jaume Figueras, Antoni Kirchner i Pere Ignasi Fages, que pretenia donar a conèixer al públic un cert tipus de cinema d’autor exhibit en versió original subtitulada. Es tractava, doncs, d’un intent de caire alhora cinèfil i ideològic.
Quan el 1972 abandona el Publi, el Círculo A ja havia estès els tentacles i programava en sales com l’Alexis (des del 1969), l’Aquitania (1969) i l’Arcadia (1971), una activitat que s’ampliaria durant els anys següents: a partir del 1972 amb l’Ars; del 1976, amb les dues sales de l’Arkadin; del 1977, amb el Maldà i el Capsa, i del 1980, amb els Casablanca”
Anar a Gencat per llegir l’article complet L’exhibició d’autor. Del Círculo A als Verdi


Los Clowns – Federico Fellini


Monterey Pop, D.A. Pennebaker


Ivan el terrible. S.M. Eisenstein


La Salamandre, Alain Tanner


Diario di una schizofrenica, Nelo Risi


To be or not to be, Ernst Lubitsch


Antonio Das Mortes – Glauber Rocha


Repulsion, Roman Polanski


The Connection, Shirley Clarke (document retrospectiu)